Iskanje
KZ Krka
Zelenjava in sadje iz integrirane pridelave

Vir zdravja

Poskrbite za svoje zdravje

Na naše zdravje vpliva predvsem zdrava prehrana. Potruditi se moramo, da dnevno zaužijemo vsaj 600 gramov sadja in zelenjave, kar je veliko manj kot jo danes zaužije povprečni Slovenec.

Zelenjava

je bogat vir vitaminov, mineralov in antioksidantov, hkrati pa vsebuje malo sladkorja. Vsebuje ogromno vlaknin, ki so nujno potrebne za zdravo delovanje črevesja in redno prebavo. V zelenjavi najdemo:

  • vitamine: A-IE, B1, B2, B5, B6, C, K
  • minerale: kalcij, fosfor, železo, natrij, kalij

 

Sadje

vsebuje veliko balastnih snovi in celo od 75 % do 95 % vode. Je bogato z vitamini in minerali, tudi celulozo, ki pospešuje prebavo. V sadju najdemo:

  •  vitamine: C, A, vitamini B2 kompleksa, B6
  • minerale: cerij, fosfor, železo, natrij, kalij, magnezij

 

O vitaminih

  •  VITAMIN A krepi imunski sistem, je pomemben za dober vid ter je ena ključnih sestavin za zdrave in trdne kosti. Največ vitamina A je v listnati zelenjavi ter v rumenem sadju in zelenjavi.
  • VITAMIN B1 sodeluje pri prebavi ogljikovih hidratov, sprošča energijo iz proteinov in maščob. Omogoča normalno delovanje živčnih celic in je nujno potreben za rast. Najdemo ga v beluših, brstičnem ohrovtu, stročnicah in slivah.
  • VITAMIN B2 omogoča tvorbo rdečih krvnih telesc, preprečuje slabokrvnost ter dobro vpliva na vid. Koristen je za zdravo kožo, lase in nohte. Najdemo ga brokoliju, beluših in stročnicah.
  • VITAMIN B3 je potreben za nastanek spolnih hormonov, za normalno delovanje živčnega sistema in možganov. Najdemo ga je v brokoliju, korenju, paradižniku in krompirju.
  • VITAMIN B6 je pomemben za presnovo aminokislin, uravnava pa tudi delovanje hormonov. Vpliva na zdravje las. Najdemo ga v fižolu, korenju, brokoliju, grahu in krompirju.
  • VITAMIN C pomaga pri celjenju ran, raztaplja vitamin E in krepi zobe, kosti, dlesni in žile. Izboljšuje absorpcijo kalcija, železa in folne kisline. Največ vitamina C najdemo v zeleni papriki, beluših, brokoliju, jagodah, kiviju in v paradižniku.
  • VITAMIN E je bistvenega pomena za normalno delovanje celic in sproščanja encimov. Je pomemben antioksidant, velja za glavno obrambo proti prostim radikalom. Preprečuje bolezni srca, znižuje krvni tlak in krepi imunski sistem. Največ vitamina E je v solati, zelju, kiviju, stročnicah in paradižniku.
  • VITAMIN K je pomemben za dobro cirkulacijo krvi, preprečuje osteoporozo in druge spremembe v kosteh. Potreba po vitaminu K je majhna in pomanjkanje je redko. Najdemo ga v brokoliju, solati in zelju.
  • FOLNA KISLINA povečuje odpornost in je pomembna pri pretvorbi maščob. Zagotavlja dobro delovanje možganov in znižuje količino holesterola v krvi. Folno kislino najdemo v solati, stročnicah, grahu in jagodah.
     
KZ Krka

KZ Krka z.o.o.

Šentjernejska c. 6
8000 Novo mesto

tel.: 07 39 31 800
fax.: 07 39 31 840